niedziela, 6 grudnia 2009

Muzyka: Californa Stories Uncovered - Confabulations


1. Honey flavored
2. Meadow
3. XNA
4. The moth
5. Mr. Ambulance Driver
6. Footsteps
7. Red
8. Small bodies - big impact
9. Performance review

Rok wydania: 2009

Przyznam szczerze, że pierwsza ep-ka muzyków z Tczewa była dla mnie dużym zaskoczeniem. Młody zespół, nieznany w zasadzie w szerszym środowisku narobił sporego szumu, co odbiło się echem podczas ich koncertów w Polsce i za granicą. Rozbudowane, przestrzenne gitarowe kompozycje, świetnie wpasowane bębny i brak wokalu, dzięki któremu człowiek bardziej skupiał się na samej warstwie muzycznej sprawiały, że do dema jak i późniejszej płyty koncertowej, nagranej w studiu Trójki wracałem i wracam bardzo chętnie. Tym bardziej więc interesowała mnie nowa płyta CSU. Ta jednak rozbiła mój światopogląd muzyczny względem tego zespołu.
Primo. Jest już wokal, który niestety psuje klimat całej płyty i przypomina mi emo-core'owe zespoły amerykańskie młodego pokolenia czy to podczas płaczliwie zaśpiewanego The moth czy też "hitowego" i chyba najbardziej popowego Mr. Ambulance driver, podobnie jest ze Small bodies-big impact.
Secundo. Przestrzenne granie, które zostało zastąpione bardziej "radiowymi", czasem wręcz zbliżającymi się do popu kombinacjami muzycznymi.
Najbardziej podpasowały mi: lekko transowy Meadow, Xna z nutką psychodelii i chyba najbardziej podobny do dotychczasowych dokonań California Stories Uncovered Red, zresztą dwa poprzednie kawałki też mają dużo wspólnych cech z demem.
Chłopaki z Tczewa niewątpliwie są jednym z najciekawszych debiutów na polskiej scenie rocka alternatywnego, mają potencjał, są kreatywni i potrafią grać, tyle tylko, że poszli nieco inną drogą od moich oczekiwań, szkoda, ale pewnie wyjdzie im to tylko na dobre. Wróżę im świetlaną przyszłość. I tego im życzę.

Cena: 22,90 zł

Ostatecznie:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz